Houd grip door rendementscontroles, altijd veilig op de baan door onderhoudsmeldingen en zoveel meer.
Ontdek een geavanceerd softwarepakket dat speciaal is ontwikkeld voor infrastructuur- en GWW-bedrijven.
Van het calculeren op dagrendementen tot kostenbeheersing via recepties, leveringsbonnen en flexibele cijferrapportage op holdingniveau.
Deze functionaliteiten ondersteunen jouw dagdagelijkse activiteiten en versnellen processen.
6 krachtige modules vormen de bouwstenen
voor jouw digitaal succes
Ontdek de versnelling.
Tendering
Optimale
projectvoorbereiding
Behandel het volledig calculatieproces, van meetstaat tot de vorderingsstaat.
People
Overzichtelijke personenadministratie
Krijg inzichten in personeelsfiches, interpreteer uren en houd de activiteit bij.
Project
Veelzijdige
projectadministratie
Krijg grip op de kostenstructuur van een project. Van vorderingsstaten tot contracten.
Logistics
Efficiënt stock- en materieelbeheer
Blijf geconnecteerd, van de werf tot in het magazijn.
Finance
Inzicht op de essentiële cijfers
Verkrijg een gestructureerd overzicht van de cijfers.
Ontdek de digitale acceleratie
Gecentraliseerd calculatieproces
Tendering
Tendering vormt het digitale fundament van jouw infrabedrijf. Of je nu actief bent in de waterbouw, grondwerken, sloop of infrastructuur – wij hebben de juiste oplossing voor zowel middelgrote als complexe projecten. Wij zorgen voor de digitalisatie van complexe calculaties en automatiseren specifieke handelingen met handige functies. Hiermee voorkom je fouten, verbeter je de kwaliteit en maximaliseer je winstmarges. Kies voor een efficiënte samenwerking met jouw medewerkers, onderaannemers en opdrachtgevers.
> Kostenberekening aan de hand van parameters en formules
> Calculeren op basis van dagrendementen
> Uitgebreide rapportbouwer voor de lay-outs van offertes
> Multi-user, multi-taal, multi-hoeveelheden,…
> Automatische calculatie voor wegenbouw op basis van typebestekken
Communiceer efficiënt
Steeds iedereen op dezelfde lijn.
Steeds verbonden met de werf
Project
Administratiebeheer op een bouwwerf? Dat is een hele klus. Een bouwproject brengt unieke uitdagingen met zich mee. Denk aan bergen papierwerk, van vergunningen tot contracten en technische tekeningen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de coördinatie van alle betrokken partijen, zoals onderaannemers en leveranciers. Dat is cruciaal voor een soepele uitvoering. Meer nog, we moeten ook nog eens precies bijhouden hoeveel tijd onze werknemers en materieel besteden, zodat we de kosten en planning onder controle kunnen houden. Kostenbeheersing is een voortdurende uitdaging, waarbij we voortdurend in de gaten moeten houden wat er binnenkomt en wat eruit gaat.
> Alle data onmiddellijk op de juiste plaats
> Altijd en overal een nauwkeurig beeld van de status van een project
> Real-time projectadministratie in één platform
> Aanmaken en raadplegen van contracten
> Vorderingsstaten en uitvoeringsstaten
> Vorderingsstaten onderaannemers
> Rendementscontrole
> Mogelijkheid tot uitsturen gesplitste vorderingsstaten voor meerdere opdrachtgevers
> Cost controlling op basis van recepties/leveringsbon
Specifiek voor de bouwsector.
Functioneel sterk.
Personeelsadministratie in mensentaal
People
Complexe loonberekeningen op basis van specifieke werktijden, verlofregelingen en variabele werkomstandigheden,… de administratieve druk op bouwbedrijven zijn groot. De People-module zorgt voor een oplossing voor deze tijdrovende taken. Met de Timesheets App kunnen arbeiders eenvoudig hun uren registreren via hun mobiele apparaten waardoor nauwkeurige tijdsregistratie mogelijk is, zelfs op afgelegen locaties. Daarnaast biedt de module functionaliteiten om de kosten van vervoer en mobiliteit te beheren, zoals het bijhouden van kilometerstanden en het registreren van reis- en verblijfskosten. De integratie met het sociaal secretariaat automatiseert het verzenden van relevante gegevens, zoals loonlijsten en sociale documenten, waardoor de administratieve last wordt verminderd. Tot slot zorgt People voor het bijhouden van individuele fiches, waarin belangrijke informatie zoals contractgegevens, loonhistorie en opleidingen van werknemers worden opgeslagen en gemakkelijk toegankelijk zijn.
> Mobiele uurregistratie arbeiders (Timesheets App)
> Berekening mobiliteit
> Integratie met sociaal secretariaat
> Individuele fiche
> Berekening kosten nacalculatie
Duidelijk & to-the-point.
Eén krachtig ecosysteem.
Multi-inzetbaar
Finance
In de wereld van infrastructuur, grondwerk en waterbeheer zijn financiële uitdagingen aan de orde van de dag. Variabele kosten, wisselende grondstof- en brandstofprijzen maken kostenbeheer en budgetplanning een constante strijd. Een goed overzicht krijgen over diverse kosten en het verkrijgen van tijdige betalingen kan complex zijn, vooral bij diverse projecten met verschillende betalingsvoorwaarden. De Finance-module een helder overzicht van de financiële status van elk project, entiteit of de algehele onderneming.
> Overzicht van KPI’s
> In een munteenheid naar keuze
> Automatische BTW-aangifte
> Gelijktijdig een onbeperkt aantal rekeningen
> Gelijktijdig in meer dan één periode werken
> Multi-vennootschap
> E-invoice met Peppol (in en out)
> Intercompany afrekening
> Intrastat (buitenlandse aankopen)
> Module investeringen en afschrijvingen
> Analytische structuur op 5 niveaus
> Financiële budgettaire controle
> Koppeling Silverfin
> Flexibele cijferrapportage naar holdingniveau
> Consollidatie
Geen data gaat verloren.
We zetten digitalisatie in beweging.
Van het magazijn tot de werf
Logistics
Het beheer van materialen, waaronder bouwmaterialen en apparatuur, vereist tijdige levering en nauwkeurige voorraadbeheersing op verschillende locaties. Door interne mutaties is het belangrijk om transport en mobiliteit secuur in te plannen. Het overzicht houden van optimale voorraadniveaus zonder overmatige opbouw is essentieel voor een soepele voortgang van projecten. Het plannen en coördineren van werkzaamheden tussen teams en verschillende partijen vereist een gestroomlijnd proces en effectieve communicatie. Snel anticiperen is steeds noodzakelijk door onverwachte weersomstandigheden en seizoensgebonden beperkingen. De logistiek kan verstoort worden waardoor flexibiliteit en aanpassingsvermogen geen luxe is. Het bijhouden van documentatie en rapportage van transportdocumenten, vergunningen en veiligheidsvoorschriften is cruciaal voor een efficiënte logistieke afhandeling en wordt centraal verzameld in één platform: KPD Logistics.
> Stock-en materieelbeheer
> Eenvoudig beheer van (interne) bestellingen en leveringen
> Onderhoud van het machinepark
> Inspections App voor het keuren van het machinepark
> Multi-depot
> Handig scannen via de Logistics app
> Volledige module voor onderhoud & herstellingen
Geloof ons niet zomaar.
Customer cases.
Joyce Dickens
DCA

Feature: Timesheets App
Bart Raats
Dethier

Module: Tendering
Peter D’Aubioul
Sodemat Eiffage

Feature: Logistics App
Uitgelichte berichten
KPD neemt legaltechspeler Publican over
Peppol in E-invoicing
Neem een duik in een nieuwe manier van werken.
We denken dat je het leuk gaat vinden.
Uitgebreide klantondersteuning
Neem contact op met een KPD-expert via help.kpd.be, e-mail of telefoon.
Technische Dienst
Het IT-proces wordt volledig geoptimaliseerd zodat je met een gerust hart kunt focussen op wat echt telt. Onze technische staf is gespecialiseerd in hardware – en cloudoplossingen voor bouwprofessionals en aanverwante bedrijven.
Advies
Verlies geen enkel detail uit het oog dankzij onze consultants. Op basis van analyses stellen zij de meest geschikte modules en tools voor.
Altijd up-to-date
Blijf steeds up-to-date door onze toegankelijke e-books, webinars en release notes.
Klaar om te versnellen?
Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief.
"*" geeft vereiste velden aan