fbpx Skip to main content

Algemene aannemingen

Calculeer complexe meetstaten, manage bouwprojecten van a tot z, genereer e-invoices met Peppol, volg materieel op via de Logistics App en nog veel meer.

Ontdek het krachtig ecosysteem dat speciaal is ontworpen voor algemene aannemers. Met krachtige functionaliteiten, zoals gedetailleerde complexe meetstaten, heldere financiële overzichten en effectieve aansturing van de arbeiders, biedt het KPD-ecosysteem een uitgebreide oplossing. Ontdek meer over de verschillende mogelijkheden van de modules, speciaal voor algemene aannemers.

Ontdek onze oplossingen

6 krachtige modules vormen de bouwstenen
voor jouw digitaal succes

Ontdek de versnelling.

Tendering
Optimale
projectvoorbereiding

Behandel het volledig calculatieproces, van meetstaat tot de vorderingsstaat.

People
Overzichtelijke personenadministratie

Krijg inzichten in personeelsfiches, interpreteer uren en houd de activiteit bij.

Project
Veelzijdige
projectadministratie

Krijg grip op de kostenstructuur van een project. Van vorderingsstaten tot contracten.

Logistics
Efficiënt stock- en materieelbeheer

Blijf geconnecteerd, van de werf tot in het magazijn.

Finance
Inzicht op de essentiële cijfers

Verkrijg een gestructureerd overzicht van de cijfers.

Ontdek de acceleratie

Gecentraliseerd calculatieproces

Tendering

Een calculatie is snel gedateerd door de frequente prijsschommelingen. Tendering maakt het mogelijk om jouw calculatie in enkele klikken te maken en te actualiseren naar de huidige normen.

> Krachtige calculatie-tool met oneindige mogelijkheden
> Van eenvoudige projecten tot complexe aanbestedingen van meer dan 10.000 lijnen
> Werk met meerdere collega’s samen, tegelijk op hetzelfde project
> Kostenberekening aan de hand van parameters en formules
> Bespaar tijd met automatische calculatie op basis van operaties en type-calculaties
> Koppel de hoeveelheden met rekenbladen en Excel-opmetingen of haal ze op uit het BIM-model
> Margebepaling en verdeling van werfkosten
> Diverse standaard offerterapporten (waaronder formaten voor VMSW en BGHM)
> Mogelijkheid om elk rapport te personaliseren naar eigen voorkeuren
> Topsheet-overzicht met kerncijfers per project

> Livekoppeling tussen calculatie excel voor opmeting (voor post-architectonisch beton)

> Versiebeheer offertes per project, per varianten of per indirecte kosten

Tendering, calculatie, calculeren, bouw

Communiceer efficiënt

Steeds iedereen op dezelfde lijn.

Steeds verbonden met de werf

Project

Eén centraal platform voor de volledige werfopvolging, waardoor je moeiteloos alle documenten kunt beheren. Van offertes tot facturen en van vergunningen tot technische specificaties, alles is overzichtelijk op één plek beschikbaar. Daarnaast heb je steeds grip op de budgettering van de werf, door overzichtelijke budgetopvolging. Je kunt kosten in real-time bewaken, budgetoverschrijdingen identificeren en tijdig bijsturen. Met gedetailleerde rapporten en analyses kun je de prestaties van je team en de winstgevendheid van het project nauwlettend volgen.

> Alle data onmiddellijk op de juiste plaats
> Altijd en overal een nauwkeurig beeld van de status van een project
> Real-time projectadministratie in één platform
> Aanmaken en raadplegen van contracten
> Vorderingsstaten en uitvoeringsstaten
> Verschillende BTW-% in vorderingsstaten
> Vorderingsstaten onderaannemer
> Facturen goedkeuren voor betaling
> Projectoffertes voor verrekening min-of meerwerken
> Volledig overzicht over de budgetaanpassingen gedurende de werf

Specifiek voor de bouwsector.

Functioneel sterk.

Personeelsadministratie in mensentaal

People

Met de geïntegreerde module ‘People’ verzorg je moeiteloos de personeelsadministratie voor je bouwprojecten. Dankzij de Checkin@work-functionaliteit houd je eenvoudig de aanwezigheid én registratie van je personeel én onderaannemers bij conform de wettelijke vereisten. Meer nog, in de Timesheet App kunnen medewerkers eenvoudig activiteiten registreren, waardoor je een gedetailleerd inzicht krijgt in de gewerkte uren en de bijbehorende materieelkosten. Deze mobiele versie is geconnecteerd met de People-module. In People kun je op een gestroomlijnde manier de individuele fiches en andere personeelsadministratie beheren. 

> Mobiele uurregistratie arbeiders (Timesheet App)
> Berekening mobiliteit
> Integratie met sociaal secretariaat
> Individuele fiche
> Kosten nacalculatie

Duidelijk & to-the-point.

Eén krachtig ecosysteem.

Multi-inzetbaar

Finance

De financemodule biedt een uitgebreid overzicht van belangrijke KPI’s, waardoor je een duidelijk inzicht krijgt in de financiële gezondheid van een project, entiteit of onderneming. Je kunt werken met de munteenheid van jouw keuze want KPD Finance is volledig afgestemd op jouw internationale financiële behoeften. Met de automatische BTW-aangifte functionaliteit worden belastingverplichtingen vereenvoudigd en geautomatiseerd. Bovendien kun je gelijktijdig een onbeperkt aantal rekeningen beheren en in meerdere periodes werken, waardoor je flexibiliteit hebt in het financiële beheer van jouw projecten. Beheer complexe financiële structuren efficiënt door de mogelijkheid om over verschillende vennootschappen te werken oftewel ‘Multi-vennootschap’. Kortom, deze krachtige tool in zorgt voor het effectieve financiële beheer van jouw organisatie.

> Overzicht van KPI’s
> In een munteenheid naar keuze
> Automatische BTW-aangifte
> Gelijktijdig een onbeperkt aantal rekeningen
> Gelijktijdig in meer dan één periode werken
> Multi-vennootschap
> E-invoice met Peppol (inkomend en uitgaand)
> Intercompany afrekening
> Intrastat (buitenlandse aankopen)
>  Module investeringen en afschrijvingen
>  Analytische structuur op 5 niveaus
>  Financiële budgettaire controle
>  Flexibele cijferrapportage naar holdingniveau
> Consolidatie

Geen data gaat verloren.

We zetten digitalisatie in beweging.

Van het magazijn tot de werf

Logistics

Ontdek het uitgebreid stock- en materieelbeheer, waardoor je altijd het overzicht hebt van je voorraad en materialen. Het beheer van (interne) bestellingen en leveringen verloopt eenvoudig en efficiënt zodat je altijd het benodigde materieel op tijd hebt. Daarnaast kun je het onderhoud en de keuringen van je machinepark gemakkelijk bijhouden, waardoor je de veiligheid en efficiëntie van je materieel kunt waarborgen. Met de multi-depot functionaliteit kun je meerdere locaties beheren en monitoren. De logistieke flow in je broekzak, met de Logistics app kun je snel en nauwkeurig materialen scannen en bijhouden waardoor je de administratieve processen stroomlijnt.

> Stock-en materieelbeheer
> Eenvoudig beheer van (interne) bestellingen en leveringen
> Onderhoud en keuringen van het machinepark
> Multi-depot
> Handig scannen via de Logistics app 

Geloof ons niet zomaar.

Customer cases.

Joyce Dickens
DCA

Feature: Timesheets App

Bart Raats
Dethier

Module: Tendering

Peter D’Aubioul
Sodemat Eiffage

Feature: Logistics App

Uitgelichte berichten

Neem een duik in een nieuwe manier van werken.

We denken dat je het leuk gaat vinden.

Neem contact op

Uitgebreide klantondersteuning

Neem contact op met een KPD-expert via help.kpd.be, e-mail of telefoon.

Technische Dienst

Het IT-proces wordt volledig geoptimaliseerd zodat je met een gerust hart kunt focussen op wat echt telt. Onze technische staf is gespecialiseerd in hardware – en cloudoplossingen voor bouwprofessionals en aanverwante bedrijven.

Advies

Verlies geen enkel detail uit het oog dankzij onze consultants. Op basis van analyses stellen zij de meest geschikte modules en tools voor.

Altijd up-to-date

Blijf steeds up-to-date door onze toegankelijke e-books, webinars en release notes.

Klaar om te versnellen?

Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*