Efficiënt beheren van logistieke processen, voorraad en materiaalbeheer
De Logistics App is een geavanceerde mobiele applicatie die bedrijven in staat stelt om hun logistieke processen te stroomlijnen, voorraad te beheren en materiaalbewegingen te volgen via een device naar keuze. Met real-time inzicht en eenvoudige rapportage biedt deze app een geïntegreerde oplossing om logistieke uitdagingen effectief aan te pakken.
- Scannen
- 24/7 stockmonitoring
- Inzicht in keuringen
- Efficiënte communicatie tussen magazijn en werfleider
- Bewaar een stockartikel met een artikelfiche
- Raadplegen van de beschikbare goederen en materieelstukken
- Mobiele toegang en flexibiliteit
De traditionele manier
Loop je ook tegen deze valkuilen?
De huidige valkuilen
De bouwsector heeft vanuit logistiek oogpunt heel wat valkuilen. Eerst en vooral moet elke tak van de bouwonderneming geconnecteerd zijn met de goederenflow zodat er onmiddellijk geschakeld kan worden wanneer er naar de werf uitgeleverd moet worden. Zowel inkoop en aanvoer van bouwmaterialen moet snel en zonder belemmeringen gebeuren. Anderzijds is het vinden van materiaal zeker een valkuil. In een grote opslagplaats zonder gestandaardiseerde indeling of duidelijke etiketteringssystemen, kunnen materialen verloren raken in het labyrint van stellingen en planken. Dit leidt tot kostbare tijdverspilling en frustratie bij bouwvakkers die kostbare tijd moeten besteden aan het zoeken naar de juiste materialen.
Verouderde werkwijze
Handmatige en papiergebaseerde voorraadbeheerprocessen leiden tot menselijke fouten, zoals onjuiste gegevensinvoer, verkeerde notaties of ontbrekende informatie over de locatie van materialen. Hierdoor wordt het nog moeilijker voor medewerkers om materialen te vinden wanneer dat nodig is.
Beperkte mobiliteit
Zonder een mobiele Logistics App zijn medewerkers beperkt tot het gebruik van desktopcomputers of papieren documenten, waardoor ze niet in staat zijn om logistieke taken uit te voeren terwijl ze onderweg zijn of op locatie.
Geen accurate gegevens
Het ontbreken van real-time communicatie via mobiele apparaten kan leiden tot vertragingen in het doorgeven van belangrijke logistieke informatie, zoals voorraadniveaus, bestellingen of leveringen.
Moeite met het terugvinden van materialen
Het ontbreken van een mobiele Logistics App maakt het moeilijk om materialen snel terug te vinden, wat resulteert in inefficiënte tijdverspilling bij het zoeken naar benodigde items.
Registreer alle activiteiten
Duidelijk, to-the-point en makkelijk te monitoren.
In een stroomversnelling
Elk moment.
Alle info bij de hand.
Inzicht in materieel
Dankzij ons geavanceerde scanning vind je alle gegevens terug met een handige scan. Deel je magazijn in overzichtelijke zones op, zodat je direct weet welk product zich waar bevindt. Met één eenvoudige scan krijg je onmiddellijk toegang tot alle belangrijke informatie over het product, zoals specificaties, locatie en beschikbaarheid. Dit vereenvoudigt en versnelt het materiaalbeheerproces waardoor jouw bouwteam efficiënter kan werken en de productiviteit toeneemt.
Waar en wanneer je wil.
Real-time overzicht
Met real-time monitoring van de voorraad biedt onze app jou een direct en actueel overzicht van de beschikbare materialen. Dit stelt jouw team in staat om nauwkeurige beslissingen te nemen op basis van de actuele voorraadinformatie, waardoor onnodige bestellingen worden voorkomen en vertragingen worden geminimaliseerd.
Werfleiders kunnen op elk gewenst moment toegang krijgen tot het magazijn en de voorraadinformatie bekijken waar ze zich ook bevinden. Op de werf, onderweg naar een vergadering of zelfs thuis, met de Logistics App hebben ze alle cruciale gegevens binnen handbereik. Dit verbetert de communicatie tussen het magazijn en de bouwplaats, waardoor werfleiders proactief kunnen reageren op eventuele voorraadtekorten of urgente materialen kunnen aanvragen om het bouwproces soepel te laten verlopen.
Artikelfiches en meer
Accurate documentatie
Gemakkelijke toegang tot essentiële documentatie, waaronder gedetailleerde artikelfiches en inzicht in keuringen. De artikelfiches bevatten uitgebreide details over elk materiaal, zoals specificaties, afmetingen, fabrikantinformatie en technische gegevens. Met deze gedetailleerde documentatie kun je de juiste materialen selecteren voor specifieke projecten en ervoor zorgen dat je altijd de meest geschikte producten gebruikt.
Daarnaast biedt onze Logistics App inzicht in keuringen, waardoor je kunt controleren of alle materialen voldoen aan de vereiste normen en voorschriften. Dit draagt bij aan de kwaliteitscontrole en helpt jouw bouwbedrijf te voldoen aan de strengste industriële normen.
Met de mogelijkheid om snel artikelfiches en keuringsgegevens te raadplegen, kunnen jouw teamleden en inspecteurs met vertrouwen werken met steeds de juiste informatie.
Een compleet ecosysteem.
Verlies geen tijd aan het zoeken van informatie. Alle
werkinstrumenten heb je in handbereik, in één platform.
Meer weten?
Maak kennis met onze module tijdens een demo.
We tonen het je graag!